¿Por qué es importante seguir luchando por la educación artística?

  1. Cueva Ramírez, María Lorena 1
  1. 1 Universidad de Jaén
    info

    Universidad de Jaén

    Jaén, España

    ROR https://ror.org/0122p5f64

Journal:
Tercio creciente

ISSN: 2340-9096

Year of publication: 2017

Issue: 11

Pages: 151-160

Type: Article

DOI: 10.17561/RTC.N11.10 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Tercio creciente

Abstract

The main intention of this work is to highlight the importance of Arts Education in Secondary School. First of all, and from my point of view, I show the way in which Society increasingly relegates arts to the situation of supplementary lessons and, and secondly, I pretend to expose that Arts Education can help to educate, but not only artistically if not in preventing real problems of our society current too.

Bibliographic References

  • Brea, J.L. (2002). La estetización difusa de las sociedades actuales y la muerte tecnológica del arte. En: La era Posmedia http://www.joseluisbrea.net
  • Correa, G. R. I., Guzmán, F. M. D., & Aguaded, G. J. I. (2000). La mujer invisible: Una lectura disidente de los mensajes publicitarios. Huelva, Spain: Grupo Comunicar Ediciones.
  • Entwistle, J. (2002) El Cuerpo y la Moda Una visión sociológica. Barcelona: Paidós.
  • PMCid:PMC1122010
  • Fiske, J. (1987) “Televisión Culture”. London, Methuen.
  • Fuenzalida, V. y Hermosilla, M. (1989): “Visiones y ambiciones del televidente. Estudios de Recepción Televisiva”. Chile, CENECA; pp.15-‐19
  • Hernández Navarro, M.A. (2004) “Aporías en lo real...” en Sublime: arte + cultura contemporánea Nº. 13, págs. 34-37
  • Klapper, J. T. «Efectos de las comunicaciones de masas. Poder y limitaciones de los medios modernos de comunicación». Aguilar, S. A. de Ediciones. Madrid, 1974.
  • Lorenzano, C.(1982) “La estructura psicosocial del arte”, en Siglo XII, México pp. 102-‐103.
  • Martín del Campo Ramírez, S. (2000), “El papel de la Educación Artística en el desarrollo integral del educando”, en Educar: revista de educación, n.15, México, Gobierno de Jalisco, pp. 8-16
  • Martínez de Toda y Terrero, J. (1998). El impacto moral y social de los medios de comunicación social, en COMUNICAR 10, pp. 164-170. http://issuu.com/revistacomunicar/docs/ comunicar10/165
  • Read, H. (1990), “Arte y sociedad”, Madrid, Ediciones Península.
  • White, R.A. (1994): «Audience Interpretation of Media: Emerging Perspectives», en Communication Research Trends, 3; vol. 14. CSCC. St. Louis (EEUU).