Enseñar a través de la actividad artística para no aburrirseel yacimiento arqueológico de Cástulo

  1. Sansalonis, Pedro Regis
Revue:
Tercio creciente

ISSN: 2340-9096

Année de publication: 2014

Número: 6

Pages: 35-40

Type: Article

D'autres publications dans: Tercio creciente

Résumé

We are going to tell a eductive experience during 2013. It took place at the archaeological site “Cástulo”, in Linares (Jaén, Spain), and had the approval and cooperation of Marcelo Castro, director of MMX FORUM Project, and teacher at Department of Archaeology.Our interest is none other than to teach and learn in a different way, through education, the use of artistic activities for a better understanding of the Archaeology, History, Society, Art, etc of the culture that and had also preserved the archaeological site.

Références bibliographiques

  • Eisner, E. (1995). Educar la visión artística. Madrid: Ed. Paidós.
  • Eisner, E. (2002). La escuela que necesitamos. Barcelona: Ed. Amorrortu.
  • Eisner, E. (2004). El arte y la creación de la mente: el papel de las artes visuales en la transformación de la conciencia. Madrid: Ed. Paidós.
  • Moreno Montoro, M.I. (2011). De cómo procesamos el conocimiento artístico: las dimensiones de su desarrollo. Red Visual, 14, págs. 25-32.