Erosión de la participación ciudadana en la movilización socialcierres organizativos y repliegues sobre el capital escolar

  1. Razquin Mangado, Adriana
Zeitschrift:
Empiria: Revista de metodología de ciencias sociales

ISSN: 1139-5737

Datum der Publikation: 2016

Nummer: 33

Seiten: 65-88

Art: Artikel

DOI: 10.5944/EMPIRIA.33.2016.15864 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Zusammenfassung

The article begin exposing the work that it have to do any social movement for holding an enough general degree about defended cause (and in a general way for articulate a good frame processes). Also there are described the competences and skills necessaries to face this collective work carrying out the notions of school and militant capital. After that, there are introduced two ethnography moments selected from a 15M movement empirical research where are explained two different participated closing forms. In one case the closing is supported on a scholar culture colonization of the assembly dynamics and in the other, on the organizational culture whose ignorance only it could be settled with very specialized high knowledges. To end there are suggested some reflections and collecting instruments and strategies for trying to curb the organizational drifts that ending turn into participation closings.

Informationen zur Finanzierung

Este trabajo forma parte de un estudio en desarrollo sobre dinámicas de jerarquización de la participación en asambleas igualitarias en el marco del Proyecto I+D “La recepción de la filo- sofía grecorromana en la filosofía y las ciencias humanas en España y Francia desde 1980 hasta la actualidad” FFI2014-53792-R (2015-2017)

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