¿Qué se puede aprender «Jugando con la electricidad» en Educación Infantil?

  1. Rodríguez Moreno, Javier 1
  2. de Pro Cherenguini, Carlos 2
  3. de Pro Bueno, Antonio 2
  1. 1 Departamento de Pedagogía. Universidad de Jaén
  2. 2 Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Universidad de Murcia
Revista:
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias

ISSN: 1697-011X

Año de publicación: 2020

Volumen: 17

Número: 2

Páginas: 2203

Tipo: Artículo

DOI: 10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2020.V17.I2.2203 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

The work presents an experience carried out in the Second Cycle of Early Childhood Education in a public centre in Andalusia. Starting from the need to design, apply and evaluate proposals for this educational stage, we have wondered: How was produced the proposal «Playing with electricity» in a classroom from the point of view of student learning of Early Childhood Education? We base and present the teaching unit, the results of its implementation in two classrooms and the conclusions we have drawn from our experience

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