Cross-curricular teaching in Foreign Language classrooms of Jaen and Newcastle secondary schools

  1. Rascón Moreno, Diego
Journal:
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras

ISSN: 1697-7467

Year of publication: 2011

Issue: 15

Pages: 93-113

Type: Article

DOI: 10.30827/DIGIBUG.31985 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

More publications in: Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras

Abstract

At the end of the first term of the 2006-2007 academic year questionnaires were handed to compulsory secondary education students and teachers of English in the Spanish city of Jaén with a view to finding out about the teaching of the Cross- Curricular Issues (CCIs). Then, one year later, the same surveys were handed to 8-11 year students and teachers of French or Spanish in the English city of Newcastle-upon- Tyne with the same purpose. The information obtained shows that the cross-curricular approach introduced in Spain in 1991 is more often followed in the contexts under research of Jaén than of Newcastle

Bibliographic References

  • Álvarez Martín, Ma N. (1992). Educación para el consumidor: transversales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • Jares, X. R. (1992). Educación para la paz: transversales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • Jiménez Armesto, Ma J. and Laliena Andreu, L. (1992). Educación ambiental: transversales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • Mañeru Méndez, A. and Rubio Herráez, E. (1992). Educación para la igualdad de oportunidades: transversales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • Nieda, J. (1992). Educación para la salud. Educación sexual: transversales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • Nunan, D. (1992). Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ocio Simó, E. S. (1992). Educación vial: transversales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • Puig Rovira, J. Ma (1992). Educación moral y cívica: transversales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • Real Decreto 1345/1991, de 6 de septiembre, por el que se establece el currículo de la Educación Secundaria Obligatoria. BOE no220 de 13 de septiembre de 1991. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • National Curriculum Online 2009. Qualification and Curriculum Development Agency. 15 Oct. 2009 <http://curriculum.qcda.gov.uk/>.