La danza como enseñanza de régimen especial en Andalucía

  1. Ibáñez-Oria, María del Carmen 1
  2. Párraga Montilla, Juan Antonio 2
  3. Arteaga Checa, Milagros 2
  1. 1 Conservatorio Profesional de Danza “Reina Sofía” de Granada
  2. 2 Universidad de Jaén. Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
Revista:
Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte

ISSN: 2340-8510 2340-9134

Año de publicación: 2019

Título del ejemplar: Investigación en Danza (II)

Volumen: 7

Número: 1

Páginas: 115-127

Tipo: Artículo

DOI: 10.1387/AUSART.20747 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

This paper focuses on the critical review for the dance, as an official educational program in the Andalusian dance conservatories. We provide a historical review, from the 20th century, considering the pedagogical-artistic field of the dance and the official dance studies in Spain, particularly for the Andalusian dance conservatories, analyzing their curricula and the objectives of this study. We made a review of major definitions, and an additional contribution to the concept of dance with a new proposal for its conceptualization. The primary contribution of this paper is to spotlight the importance of a different treatment that dance education should receive at the basic and professional levels, a factor that should be taken into account to improve dance education programs

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