¿Cómo promover la educación científica en el alumnado de primaria? Una experiencia desde el contexto ecuatoriano

  1. Peñaherrera León, Mónica
  2. Ortiz Colón, Ana María
  3. Cobos Alvarado, Fabián
Revista:
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias

ISSN: 1697-011X

Año de publicación: 2013

Volumen: 10

Número: 2

Páginas: 222-232

Tipo: Artículo

DOI: 10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2013.V10.I2.07 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

The purpose of this article is to help promote a reflection on how education can contribute to building a scientific culture. To facilitate this reflection on the concept of scientific culture and the implications of its definition, is then introduced briefly the notion of scientific literacy, another key concept closely related to scientific culture. Why, how and why raise it? What kinds of values are to be transmitted in your teaching? What has educational implications? Here are some of the questions we'll answer. Finally we will discuss an education program to promote scientific culture in Ecuador, the fundaments, procedures and some results of "Young researchers" project

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