Creación de periódicos en línea con Papar.li [sic.] como recurso didáctico e innovador en la UNED

  1. José Ramón Carriazo Ruiz 1
  2. Elisabeth Fernández Martín 1
  3. Yanira Navarro Marrero 1
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia
    info

    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

Revista:
El Guiniguada

ISSN: 0213-0610

Any de publicació: 2014

Número: 23

Pàgines: 149-161

Tipus: Article

DOI: 10.20420/ELGUINIGUADA.2014.0068 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Altres publicacions en: El Guiniguada

Resum

The Paper.li tool allows you to create online newspapers, which makes it a useful and innovating resource in the context of teaching and distance learning with adults, especially in the UNED. Online articles shared in social media, mainly Twitter and Facebook, and they necessarily have to be related to the subjects imparted by the eacher and studied by student, creates the informative content of these digital newspapers. The headlines, divided and organized by categories, are edited collaboratively and thus generate talking points in an attractive web format.

Referències bibliogràfiques

  • Araujo, J. C. (2012) «Creación de periódicos en línea con Paper.li como recurso didáctico para el aprendizaje de lenguas». Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 42. Recuperado el 10/02/2015 de http://edutec.rediris.es/Revelec2Revelec42/pdf/Edutec-e_n42-Arujo.pdf
  • Mancera, A. (2011) ¿Cómo se “habla” en los cibermedios? El español coloquial en el periodismo digital. Berna: Peter Lang.
  • Toro, G. (2010) «Usos de Twitter en la Educación Superior». Serie Bibliotecología y Gestión de la Información, nº 53. Chile: Universidad Tecnológica Metropolitana. Recuperado el 10/02/2015 de http://eprints.rclis.org/14190/1/Serie_N%C2%BA_53-_Enero_2010_Uso_de_Twitter_en_la_Educaci%C3%B3n_Superior.pdf
  • Torres, D. y Delgado, E. (2009) «Estrategia para mejorar la difusión de los resultados de investigación con la web 2.0». El Profesional de la Información, 19, nº 5, pp. 534-539. Recuperado el 10/02/2015 de http://eprints.rclis.org/13901/