ÓSCAR
GAVÍN CHOCANO
PROFESOR AYUDANTE DOCTOR


Universidad de Granada
Granada, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Granada (24)
2025
-
La Identidad Profesional de los docentes de Educación Superior y su relación con el síndrome de Burnout. Revisión Sistemática.: Professional identity of higher education teachers and the threat of burnout syndrome. Systematic Review.
RETOS XXI: Revista Educativa de Trabajos Orientados al Siglo XXI, Vol. 9, Núm. 1
2024
-
Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review
European Journal of Special Needs Education, Vol. 39, Núm. 5, pp. 709-728
-
Diferencias entre los estudiantes de Educación Infantil y Primaria en la actitud, uso y conocimiento de las TIC
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 3, pp. 225-241
-
Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91
-
Resilient moderating effect between stress and life satisfaction of mothers and fathers with children with developmental disorders who present temporary or permanent needs
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 474-487
-
Self-regulated learning as an inherent factor of academic self-concept in university students
Current Psychology
-
The impact of self-esteem, optimism and emotional intelligence on the professional development of future primary and pre-school teachers
Teacher Development, Vol. 28, Núm. 5, pp. 694-709
2023
-
Differential Magnitude of Resilience between Emotional Intelligence and Life Satisfaction in Mountain Sports Athletes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 15
-
Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study
TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3
-
Futuros docentes eficaces a través de estrategias didácticas de aprendizaje-servicio a la comunidad
Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 45-56
-
Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students
Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488
-
Inspection digital literacy for school improvement
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714
-
Relationship between Learning Strategies and Motivation of University Students
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 4
-
Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities
Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420
-
TIC y necesidades educativas en una clase de Ciencias en Educación Primaria: una revisión sistemática
Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 71-83
2022
-
Co-operative learning, psychometric adaptation, and invariability of the academic satisfaction scale in Spanish university students
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Mediación de la satisfacción vital entre la inteligencia emocional y el optimismo en personas con discapacidad intelectual
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 53, Núm. 3, pp. 145-166
-
Relación entre calidad de vida y satisfacción vital a través de la inteligencia emocional de personas con discapacidad intelectual
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 63, pp. 43-58
-
Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634
-
Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7