Publicaciones en las que colabora con Inmaculada García Martínez (19)

2024

  1. Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91

  2. Learner engagement, motivación académica y estrategias de aprendizaje de estudiantes universitarios

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 57-79

  3. Resilient moderating effect between stress and life satisfaction of mothers and fathers with children with developmental disorders who present temporary or permanent needs

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 474-487

2023

  1. Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124

  2. Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review

    European Journal of Special Needs Education

  3. Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study

    TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3

  4. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  5. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714

  6. Intervención basada en robótica con futuros docentes de educación especial: análisis de sus percepciones

    Propuestas didácticas para la nueva sociedad del conocimiento (Dykinson), pp. 693-700

  7. Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420

2022

  1. El impacto de la Covid sobre el perfil psicosocial y rendimiento académico de los universitarios. Un estudio pre-post

    CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas

  2. Incertidumbres e identidad profesional del profesorado universitario novel

    La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 342-350

  3. Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634

  4. Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)

    Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7

2020

  1. Emotions as predictors of life satisfaction among university students

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-15

  2. Relación entre Satisfacción Vital, Burnout e Inteligencia Emocional de profesionales de atención directa a personas con discapacidad intelectual

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 18, Núm. 52, pp. 425-446