Dirección y Organización para la Competitividad
Publications (211) Publications in which a researcher has participated
2024
-
Aprendizaje activo y TIC en la enseñanza de Economía en la universidad
Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, Núm. 1, pp. 39-53
-
Cómo influye la metodología docente en las calificaciones de estudiantado: metodologías activas vs mobile learning
Derecho y competencias prácticas (Dykinson), pp. 721-732
-
Exploring the transformative power of AI in art through a circular economy lens. A systematic literature review
Heliyon, Vol. 10, Núm. 4
-
Intention to purchase sustainable craft products: a moderated mediation analysis of the adoption of sustainability in the craft sector
Environment, Development and Sustainability, Vol. 26, Núm. 1, pp. 775-797
-
Liderazgo femenino en los consejos y respuesta corporativa a las iniciativas de sostenibilidad: Un caso exploratorio en cooperativas agroalimentarias
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 111, pp. 227-259
-
Online reputation assessment in innovative wine companies
Journal of Innovation and Knowledge, Vol. 9, Núm. 4
-
Quality of Life and Attachments to Rural Settlements: The Basis for Regeneration and Socio-Economic Sustainability
Land, Vol. 13, Núm. 9
-
Students’ perceptions of their learning outcomes in a flipped classroom environment
Educational Technology Research and Development, Vol. 72, Núm. 2, pp. 1205-1223
-
Sustainability and efficiency of rural accommodation business: an approach in the main tourist region of southern Europe
Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development
-
We don’t fire! Family firms and employment change during the COVID-19 pandemic
Journal of Family Business Management
2023
-
Alineación entre los objetivos de desarrollo sostenible y la responsabilidad social corporativa: vínculos con la economía social
La economía social ante los objetivos de desarrollo sostenible de la agenda 2030 (Centro Internacional de Investigación e Información sobre la Economía Pública, Social y Cooperativa, CIRIEC-España), pp. 71-98
-
Andrea Calabrò (ed.): a research agenda for family business—A way ahead for the field
Journal of Management and Governance
-
Citizens’ Voice as a Cornerstone of Making Territories Smart
Transylvanian Review of Administrative Sciences, Vol. 2023, Núm. 70, pp. 5-27
-
Cultural factors and Arab female entrepreneurs in Spain
International Journal of Entrepreneurship and Small Business
-
Disrupciones digitales y datos: retos para la seguridad en la industria europea
Economía industrial, Núm. 430, pp. 51-56
-
Educación superior y relevancia de los factores relacionados con la motivación en la enseñanza: análisis en el ámbito de las ciencias sociales
Sembrando el futuro: La revolución en la formación y desarrollo de competencias (Dykinson), pp. 615-633
-
How and when do family businesses support entrepreneurship? An exploratory analysis on the relationship among family influence and entrepreneurial opportunities in family firms
Research Handbook on Entrepreneurship and Innovation in Family Firms (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 413-437
-
INFLUENCING ASPECTS FOR ONLINE SALES: AN ANALYSIS OF 2ND-DEGREE OLIVE COOPERATIVE SOCIETIES IN SPAIN
Journal of Competitiveness, Vol. 15, Núm. 4, pp. 112-133
-
Influencias históricas e intelectuales en The Functions of the Executive de Chester Barnard
La Razón histórica: revista hispanoamericana de historia de las ideas políticas y sociales, Núm. 58, pp. 168-194
-
Inteligencia emocional, emprendimiento e igualdad
Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 738-753